Tento mesiac je social noviniek viac než dosť, tak poďme rovno na vec.

Najnovšie už aj Facebook uvažuje nad skrývaním lajkov

Netrvalo dlho a sociálny experiment v podobe skrývania reakcií na príspevky začal Facebook testovať nielen na Instagrame, ale aj na svojej primárnej sociálnej sieti. Prvou testovacou krajinou sa stala Austrália, kde už Facebook testuje podobnú funkciu na Instagrame. Test bol spustený v piatok 27. 9. bez toho, aby bol oficiálne priznaný. O tejto možnosti sa však šuškalo už dlhšie. Náznaky pripravovaného testu objavila v kóde známa technologická blogerka a developerka Jane Manchun Wong už začiatkom septembra. Prvé výsledky z instagramového testu ukazujú, že si túto novinku veľké percento používateľov pochvaľuje. Uvidíme teda, ako to bude v prípade Facebooku. 

Google trénuje AI na rozpoznávanie znakovej reči

Google sa obzerá po ďalších vylepšeniach. Tentokrát sa zameral na detekciu pohybu rúk v reálnom čase, čo je jedným z krokov k tomu, aby bolo možné rozpoznať napríklad aj takú znakovú reč. V rámci svojho laboratória už túto funkciu testuje, zatiaľ síce nefunguje úplne spoľahlivo, dokáže už ale identifikovať základné gestá ako sú číslovky, prípadne známe “victory sign”. Táto funkcionalita je zaujímavá aj v súvislosti s augmentovanou realitou, prípadne ako nová forma interfejsu na komunikáciu medzi človekom a strojom.

Najlepšie spravodajstvo na Facebooku

V rámci boja proti fake news predstaví Facebook špeciálnu kategóriu obsahu, ktorá bude zameraná len na správy. Po fiasku s Trending News však tieto správy budú kontrolované prísnejšie a overované priamo človekom namiesto algoritmu. Môžeme si byť istí, že si Facebook dá extra záležať na tom, aké kritériá nakoniec uprednostní. Dizajnovo sa táto funkcia inšpiruje zabehnutým Facebook Watch pre videá. Čoskoro tak na bočnej lište pribudne nová kategória na správy, ktorá bude oddelená od základného News Feedu.

Instagram vyráža do boja s TikTokom

Keď máš strach z toho, že ti konkurencia šliape na päty, tak ju jednoducho okopíruj. Toto je pravdepodobne nové heslo technologického sveta a ak nie je, tak určite bude. Instagram sa rozhodol tentokrát hľadať inšpiráciu u konkurenčného TikToku, podobne ako kedysi u Snapchatu. Pripravuje sa testovanie novej funkcie tzv. Clips, ktorá umožní používateľom natočiť krátke klipy a vložiť ich do Stories spoločne so sprievodnou hudbou. Tieto krátke klipy budeme tiež môcť spomaliť a presne načasovať, podobne ako na TikToku. 

Tvorme príbehy spoločne

Ďalšou facebookovou novinkou bude onedlho aj aktuálne testovaná spolupráca na vytváraní Stories medzi značkami a známymi osobnosťami. To znamená, že v rámci jednej témy či akcie by mohli do Stories prispievať viacerí naraz – značka a jej influencery, známe osobnosti, hudobníci a pod. Cieľom je, okrem zvýšenia zapojenia fanúšikov, priniesť ucelený pohľad na udalosť a zažiť ju z pohľadu rôznych osobností. Táto funkcia by mala byť výhodná pre všetky strany. Značky a influenceri získajú oveľa viac followerov, používatelia zas zaujímavejší obsah a možnosť objaviť nových interpretov, influencerov a podobne.

Tentokrát nezostávame iba pri jednej novinke. Je zrejmé, že v dohľadnej dobe budú v centre pozornosti práve Stories, do ktorých okrem možnosti spolupráce čoskoro pribudne ešte aj nová samolepka Fan Reply Sticker. Vďaka nej budeme môcť vyzvať našich followerov v Stories, aby na náš obsah zareagovali priamo fotkou alebo videom. Táto funkcia bude dostupná aj značkám, ktoré tieto reakcie budú môcť ďalej zdieľať. 

Snapchat nezaostáva

Snapchat otvára novú dimenziu. Už čoskoro budú fanúšikovia Snapchatu môcť vytvárať tzv. 3D Snaps, ktoré pri pohybe kamery zo strany na stranu dodajú fotkám ilúziu perspektívy. A, samozrejme, k tomu pribudnú aj nové filtre a 3D nálepky.

Vianočná príprava oficiálne začala

Vianoce sú síce ešte v nedohľadne, vianočné prípravy sú však rozhodne už v plnom prúde. Facebook predstavil viaceré novinky v reklame. Prvou je interaktívne video hlasovanie v reklamách v News Feede. Namiesto klasického statického príspevku bude možné vytvoriť anketu s videom, pričom po interakcii s príspevkom sa používateľovi zobrazia ďalšie informácie o značke. Ďalšou novinkou sú interaktívne AR reklamy, ktoré umožnia používateľom napr. zistiť, ako by produkt sedel práve na nich, rôzne štýly a farebné varianty. 

Posledným vylepšením reklamných formátov je rozšírenie tzv. Playable Ads, v rámci ktorých si používateľ môže zahrať hru, čím sa značkám okrem engagementu zvýši aj šanca na konverziu.

Pre tento mesiac je to všetko. Prihlásime sa vám opäť v novembri. Dajte nám vedieť, ako sa vám páčilo.