Pri prezeraní Instagramu mám niekedy pocit Déjà vu. Aj keď si niekedy myslíme o sebe, že sme originálni, tak to tak nie je. Na Instagrame žije každý rovnaký život. Na tejto sociálnej sieti sa už všetko, čo chcete postnúť, stalo a zrejme takú fotku už niekto pred nami na svoj profil zdieľal. A už aspoň miliónkrát. 

View this post on Instagram

Canoe but with red PT.X

A post shared by Insta Repeat (@insta_repeat) on

Túto neoriginalitu na Instagrame odkrýva profil @insta_repeat, ktorý zdieľa koláže zložené z veľmi podobných fotiek. Častokrát ľudia nielenže odfotia fotku na rovnakom mieste, ale aj z rovnakého uhla a s rovnakými detailami. Tieto príspevky sú pekné, ale nejaké nadšenie sa z nich stráca, keďže ich vidíme na každom jednom účte.

https://www.instagram.com/p/Bmho0STlGzD/

Čo je potom kreativita na Instagrame? Dá sa byť ešte vôbec kreatívny? Rovnako tu nastáva aj otázka, ako sú potom influenceri autentickí a či sú pre značky ešte relevantní. 

Je ešte influencer marketing relevantný? 

O influencer marketingu sa hovorí ako o fenoméne posledných rokov. Je to naozaj tak? Predsa vždy tu bol niekto, kto ovplyvňoval ľudí, či to už boli herci, speváčky alebo kráľovné. Rozdiel je len v tom, že je teraz viac influencerov a vieme sa k nim vďaka sociálnym sieťam dostať jednoduchšie. Začali sme ich rozdeľovať medzi mega, makro, mikro a dokonca aj nano influencerov na základe počtu sledovateľov. 

Pravda je, že veľa influencerov má už takmer totožné fotky a feedy. Niekedy to vyzerá, že travel influencer cestuje len preto, aby si mohol spraviť rovnakú fotku ako tisícky ľudí pred ním. Ľudia začínajú byť alergickí na príspevky bez pridanej hodnoty. Začínajú sa obrňovať voči influencerom a ich reklamám, pretože sú týmto neoriginálnym obsahom už presýtení.

Väčšina značiek už aspoň s jedným spolupracovala. Je to výhodné pre klientov? A čo to hovorí o mene influencerov, ak každý z nich podporuje rovnaký produkt? 

Sú ambasádori cesta? 

Sú. Dlhodobé spolupráce prinášajú lepšie výsledky nielen pre firmy, ale aj v budovaní osobnej značky influencera. Pri ambasádoroch majú sledujúci istotu, že ich influencer produkt tejto značky miluje a nepropaguje ju len za to, že si za ňu značka zaplatila. Zdieľajú relevantný a informatívny obsah. Je ale nutné, aby spolupráca trvala dlhodobo, aby sa vzťah značka-ambasádor-followeri stihol plne rozvinúť. 

Predikcie influencer marketingu na rok 2020 hovoria o tom, že práve dlhodobé spolupráce a vytváranie si ambasádorov značky budú úspešnou cestou pre firmy. Influencer teda bude propagovať dlhodobo jeden krém na tvár a nie každý mesiac iný. To si už mnohé značky zabezpečujú v zmluve exkluzivitou na propagáciu produktu z určitého segmentu. Pre firmy je to efektívnejšia cesta, ako sa autenticky spojiť so spotrebiteľmi, zvýšiť povedomie o značke a predaj produktov. 

Akou cestou si vy myslíte, že sa influencer marketing vydá v nasledujúcich rokoch?