Facebook chce prilákať tvorcov kreatívneho obsahu z TikToku, pridáva nové možnosti monetizácie do Instagram Reels. Novinka Spaces začína už budúci mesiac, stane sa serióznou konkurenciou Clubhouse? Spôsobí Project Aria v roku 2021 revolúciu na trhu inteligentných AR technológií? Pripravte si kávu, pohodlne sa usaďte a začnite pondelok s najčerstvejším prehľadom noviniek zo social media marketingu.

Facebook sa snaží prilákať tvorcov kreatívneho obsahu, pridáva nové možnosti monetizácie do Instagram Reels

Konkurenčný boj medzi Facebookom a TikTokom sa priostruje. V snahe obhájiť si svoj titul najpopulárnejšej sociálnej siete a zvýšiť atraktívnosť svojej platformy nielen pre bežných užívateľov, ale aj tvorcov kreatívneho obsahu, pridáva nové možnosti monetizácie do svojich krátkych videí na Instagrame.

Dlhoočakávaná novinka konečne naberá svoje reálne kontúry a už čoskoro by mala pribudnúť do rozhrania Reels. Po novom by mali byť tvorcovia obsahu schopní vkladať in-stream reklamu priamo do svojich krátkych videí. Pri videách dlhších ako 3 minúty by sa mala reklama užívateľom zobrazovať až 45 sekúnd

Facebook sa takýmto spôsobom snaží prilákať tvorcov videí z iných platforiem a zvýšiť dosah a priemerný čas sledovania Reels. Zároveň však pre značky vytvára nové možnosti inzerovania svojho obsahu, služieb a produktov “in-stream” priamo vo videách. Monetizácia by mala postupne v priebehu roka pribudnúť aj do Instagram Live.

Twitter čoskoro uvedie svoje Spaces, budú konkurenciou Clubhouse?

Spaces, očakávaná novinka od Twitter by sa už čoskoro mohla stať serióznou konkurenciou aktuálne populárnej platformy Clubhouse. Zatiaľ čo Clubhouse je stále len v režime “na pozvanie”, prístup do diskusií Spaces by podľa všetkého mal byť dostupný pre všetkých užívateľov sociálnej siete Twitter. Podľa posledných vyjadrení spoločnosti Spaces by mali byť oficiálne spustené už budúci mesiac – v apríli 2021.

Spaces ponúkajú, podobne ako Clubhouse, možnosť vytvárania vlastných audio miestností, v rámci ktorých môžete so zapojenými užívateľmi otvorene a verejne diskutovať na vybrané témy. Do týchto miestností – debatných krúžkov – môžete vstupovať ako aktívny účastník alebo pasívny poslucháč diskusie

Väčšia kapacita miestností a otvorenosť nového rozhraniabez pozvánky” by mohla byť príťažlivejšou voľbou pre diskutérov aj poslucháčov. Pre porovnanie, Clubhouse má aktuálne okolo 2 mil. užívateľov, Twitter okolo 192 denných aktívnych užívateľov. Veľkosť publika však nie je všetko a prináša aj určité problémy s obmedzením diskusie. Viete si predstaviť, že by sa do vašej miestnosti naraz pripojilo 1000 aktívnych diskutérov? Predpokladajme teda, že istým obmedzeniam sa nevyhnú ani Spaces.

Stane sa “Project Aria” revolúciou na trhu AR a VR technológií?

Ohlásenie nového AR/VR nástroja od Facebooku s označením Project Aria vyvolal v minulom roku masívnu vlnu užívateľského záujmu. Zároveň však aj otázky a pochybnosti, či nástroj splní proklamované megalomanské predstavy spoločnosti. Všetko je vraj na dobrej ceste, ale veľká revolúcia v oblasti inteligentných AR zariadení nás zatiaľ nečaká. Uvedomil si to aj Facebook, ktorý sa snaží zmierniť prvotné užívateľské očakávania.

Project Aria je podľa Facebooku len prvou fázou plánovaného technologického vývoja v oblasti inteligentných zariadení. Primárnou úlohou a predstavami projektu je priniesť nové rozšírené možnosti interakcií užívateľov s digitálnym svetom v reálnom čase a priestore cez rozhranie AR. Digitálne spojenie by mali zabezpečiť inteligentné AR okuliare doplnené o haptické rukavice, ktoré predstavujú nový inovatívny spôsob ovládania. Okuliare by zároveň mali byť plne “párovateľné” s inými “smart” zariadeniami.

Ako to bude vyzerať v praxi? Predstavte si, že kráčate ulicami mesta so svojimi Aria okuliarmi, keď vás pri pohľade na reštauráciu osloví personalizovaná AR reklama s dennou ponukou (áno, časom určite pribudnú aj nové spôsoby AR inzercie). Prečítate si niečo o reštaurácii, pozriete užívateľské recenzie, pozriete príspevky na Instagrame a rozhodnete sa vojsť dovnútra. Objednávku realizujete len prostredníctvom okuliarov a haptického ovládania. Posadíte sa ku stolu a kým čakáte na objednávku, vybavíte si svoje e-maily bez toho, aby ste museli vyťahovať laptop alebo telefón

Príliš Sci-Fi na rok 2021? Určite áno! Ale už o 10 rokov by sa inteligentné AR technológie mohli stať bežnou súčasťou našich životov, rovnako ako smartfóny. Podľa Facebooku by mal byť Project Aria spustený už v priebehu roka 2021. Dúfajme len, že spoločnosť nezopakuje neúspech Google Glasses.

TikTok pridáva nový nástroj na správu užívateľských komentárov

TikTok v boji proti negatívnym komentárom pridáva novú možnosť užívateľskej správy komentárov. Tvorcovia krátkych videí budú mať odteraz väčšiu kontrolu nad užívateľskými komentármi pod príspevkami. Po novom by tak mali byť schopní komentáre prehľadnejšie filtrovať a udeľovať im “súhlas” či “nesúhlas” ešte pred ich samotným zobrazením pod videami.

TikTok-sprava-komentarov

Náhľad do novej správy komentárov – TikTok | zdroj: SocialMediaToday.com

Nárast negatívnych komentárov na sociálnych sieťach je badateľný naprieč všetkými online platformami, čo sa môže časom podpísať aj na ich atraktivite. Práve preto sa viaceré spoločnosti snažia podnikať kroky k potlačeniu nevhodného alebo nenávistného správania svojich užívateľov na platforme.

V súvislosti s touto iniciatívou TikTok ešte minulý rok predstavil svoju novú AI, ktorej úlohou je nenávistný obsah automaticky blokovať a zároveň užívateľa o dôsledkoch svojho konania poučiť. Spoločnosť predpokladá, že keď je užívateľ-agresor dostatočne konfrontovaný svojím úmyslom, bude pripravený svoje správanie v budúcnosti prehodnotiť.

Facebook do svojho Marketplace pridáva “Holiday Mode”

Užitočná aktualizácia pribudla aj do Marketplace na Facebooku. Novinka s názvom “Holiday Mode” umožní predávajúcim v Marketplace pozastaviť vytváranie nových objednávok. V prípade, ak obchodník napríklad čaká na dodanie tovaru alebo vybavuje nadmerné množstvo objednávok, prepnutím obchodu do “prázdninového režimu” získa čas potrebný na riešenie problémov.

https://twitter.com/MattNavarra/status/1369216333854965762

“Pozastavením obchodu” predávajúci neruší svoje záväzky voči vzniknutým objednávkam, len pozastaví vznik nových objednávok. Noví nakupujúci tak nebudú môcť vytvárať nové objednávky ani predávajúceho za týmto účelom kontaktovať prostredníctvom novej konverzácie.