Zažili sme ďalší “lockdown”, ako to vyzeralo na Facebooku počas sviatkov? TikTok čelí novým obvineniam v súvislosti so sledovaním údajov. Zároveň však spolu s Walmart testujú nový nástroj live-stream shopping. Twitter zásadným spôsobom mení stratégiu generovania engagementu. Stanú sa “Spaces” revolúciou vo vnímaní obsahu užívateľmi? Začnite pondelok s novým pravidelným prehľadom najhorúcejších noviniek v social media marketingu.

Facebook pomohol osláviť Vianoce a nový rok až 1,4 mld. používateľom na celom svete

Sprísnenie protiepidemických opatrení pred blížiacimi sa sviatkami vrhli celý svet do “domáceho väzenia”. Väčšina ľudí pod tlakom obáv o zdravie svojich blízkych na poslednú chvíľu zmenila svoje plány a rozhodla sa sviatky osláviť v izolácii a online.

Začíname si postupne zvykať, že videohovory, hovory a multimediálne správy sa stávajú spoločensky akceptovanou náhradou osobných stretnutí. Výnimkou neboli ani tohtoročné Vianoce a oslavy Nového roka, počas ktorých Facebook zohral dôležitú úlohu.

Spoločnosť na svojom blogu About Facebook uvádza, že súčasná vyťaženosť aplikácií Whatsapp, Messenger, Instagram Live a Facebook Live počas príchodu nového roka dosiahla rekordné maximá. Zabezpečenie rovnakého trafficu by pritom ešte minulý rok (2019) nebolo možné bez navýšenia prenosových štandardov, na ktorých Facebook aktívne pracuje už od vypuknutia pandémie.

2020-nye-whatsapp

Prehľad štatistík z aplikácie Whatsapp – NEY 2020 | zdroj: About Facebook

Súčasný vývoj trendu videohovorov a live-stream vysielania naznačuje, že Facebook by mohol nové rekordy prekonať už v priebehu roka 2021. Rozhodujúci je vývoj pandémie, ktorej očakávaný koniec by mohol vyvolať opačný efekt.

TikTok čelí novým obvineniam v súvislosti so sledovaním údajov o neplnoletých používateľoch

Spoločnosť TikTok sa len nedávno o vlas vyhla zákazu na americkom trhu a dnes čelí ďalším obvineniam v súvislosti so sledovaním údajov neplnoletých používateľov, tentokrát vo Veľkej Británii. 

Podľa SkyNews UK len dvanásťročné dievča z Londýna žaluje TikTok a jeho predchodcu Musical.ly za stratu kontroly a odcudzenie osobných údajov. Žaloba by mohla znovu otvoriť tému spracovania a uchovávania osobných údajov neplnoletých osôb, ktoré sú striktne chránené právnymi predpismi EÚ a Spojeného kráľovstva.

Podozrenie a obavy týkajúce sa ochrany osobných údajov, neplnoletých osôb alebo bezpečnosti krajiny vyvoláva kontroverzná sociálna sieť po celom svete.

Vzdelávanie, informovanosť a zdravý rozum sú stále najlepšou prevenciou proti odcudzeniu osobných údajov. Žiadna sociálna sieť si nezaslúži 100 % dôveryhodnosť svojich používateľov, keďže informácie, ktoré o nás zbiera a uchováva, do nej nahrávame úplne dobrovoľne. 

Motto “Think before you share” by sa malo stať našou každodennou mantrou, a to platí aj pri TikToku, ktorý nemá najvýhodnejšiu pozíciu na trhu aj z dôvodu prebiehajúcej trhovej vojny medzi USA a Čínou.

Dočkali sme sa sľúbeného e-commerce riešenia? TikTok v spolupráci so značkou Walmart testuje nový spôsob live-stream nakupovania

Dlhoočakávané live-stream nakupovanie v aplikácii TikTok by sa mohlo už čoskoro stať realitou. Spoločnosť v tejto záležitosti už podniká prvé kroky a oznámila spoluprácu s maloobchodnou spoločnosťou Walmart.

Možno už čoskoro tak budú môcť používatelia vyskúšať online nakupovanie priamo počas live-stream prenosu bez toho, aby museli opustiť aplikáciu. Prvé experimenty prebehli ešte v novembri minulého roka, v rámci ktorých spoločnosť otestovala funkcionalitu a zobrazovanie URL odkazov vo vybraných videách.

Pohodlné voľnočasové nakupovanie priamo v aplikácii bez presmerovania je budúcnosťou e-commerce, a teda aj v hľadáčiku veľkých spoločností ako Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube a TikTok. Zavádzanie nových nástrojov sa však prioritne orientuje na väčšie, atraktívnejšie trhy, a tak je realizácia na našom trhu zatiaľ neznáma.

Twitter testuje novú možnosť zapojenia užívateľov do verejnej diskusie na základe spoločných názorov, postojov a záujmov

Twitter testuje novú stratégiu generovania engagementu a užívatelského zapojenia sa do verejných “public interest” diskusií. V snahe zastaviť polarizáciu a podnietiť pozitívnejšiu diskusiu v spoločnosti prichádza so zaujímavým riešením, zvýraznením spoločných užívateľských záujmov.

Problémom online diskusie je fakt, že užívateľov navzájom oddeľuje virtuálny priestor, ktorý im dodáva odstup a anonymitu. Nepoznajú sa a ich spoločná interakcia je ovplyvnená predsudkami a názorovou priepasťou. Spoločné záujmy naopak dokážu zbližovať, a ako uvádza Twitter, pripomenutie týchto záujmov môže byť východiskom pre vyrovnanú a pokojnú komunikáciu.

V praxi by to vyzeralo tak, že ak by sme chceli uverejniť komentár pod užívateľským “tweetom”, Twitter by nás automaticky informoval o spoločných záujmoch s užívateľom, na ktorého príspevok sa chystáme reagovať. Ak napríklad obaja sledujeme stránky s obsahovým zameraním “Star Wars”, Twitter nám ukáže zhodu a informuje nás o našich spoločných záujmoch. Spoločnosť predpokladá, že táto informácia by mohla zmierniť výslednú reakciu na príspevok.

Hľadanie “spoločného” je správnym krokom aj v prípade marketingovej komunikácie na sociálnych sieťach. Vyvážená, pokojná a ľudská diskusia pod príspevkami by mohla značku odbremeniť pri riešení “flame wars” alebo slovných potýčiek medzi užívateľmi.

Nahrávanie zvukových správ je “top”, ale čo nahrávanie zvukových príspevkov alebo príbehov? Twitter spúšťa testovanie nového nástroja “Spaces”

Nahrávanie zvukových správ je rýchlejšie a pohodlnejšie, ako písanie dlhých a otrepaných textoviek. Podobného názoru je aj Twitter, ktorý sa pohráva s myšlienkou vytvoriť akýsi audio formát, v ktorom by bolo možné zverejňovať zvukové nahrávky spôsobom príspevkov alebo príbehov. Novinka s názvom “Spaces” je zatiaľ v procese testovania, aj keď podobné ambície mala spoločnosť už v minulosti, nestretli sa však s veľkým užívateľským záujmom.

twitter-space-novinka

Náhľad novinky „Spaces“ | zdroj: SocialMediaToday.com

Výhodou zvukových príspevkov je podľa Twitteru vyššia interakcia a konektivita užívateľov a ich posolstiev prostredníctvom empatie. Ľudský hlas na človeka pôsobí osobnejšie, adresnejšie, emocionálnejšie, ako obyčajný text, a vo väčšej miere ho podnecuje, aby sa do komunikácie zapojil. Spaces by mali práve tento intímny pocit spojenia zachytiť. Nový formát by mohol byť atraktívny najmä pre novinárov, redaktorov, reportérov, ale aj bežných užívateľov alebo influencerov.