Získať 100 000 followerov za večer sa dá

Tvoríte pekný obsah na Instagrame, ale followeri pribúdajú pomaličky. A viete si predstaviť, že získate 100 tisíc followerov za večer, pričom ste nevytvorili žiadny obsah? Máte iba profilovú fotku a nejaké to info v biu. Včera nám Instagram ukázal, že to ide.

Ak si Calvin Klein CZ

Ľudia si začali zakladať účty pod názvom známych značiek a do popisu hodili, že prvých tisíc followerov vyhrá voucher. Nechýbala výzva na zdieľanie stories a following. Keď nazbierajú uspokojujúci počet followerov, tak si len zmenia meno profilu a fungujú ďalej. S brutálnym publikom.

Odhliadnime od neetického parazitovania na značke. Zaujímavejší je virálny efekt takejto aktivity, aj napriek nedôveryhodnej stránke. Celé šírenie prebehlo len cez stories a malo obrovský dosah s virálnym výsledkom.

Čo nám z toho celého vyplýva

  • Stories sú silným formátom na reach (ak v nej označíme stránku, ktorej ho chceme zvýšiť).

 

  • Ľudia stále dôverujú prezdieľavačkám a o to viac, ak dostali podnet na sharovanie od kamoša, ktorého na Instagrame sledujú. A takéto naivné nie sú len naše ,,zdieľam” mamy (staršia generácia) – veď na Instagrame je publikum mladšie.

 

  • Ľudia nepozerajú na obsah stránok ako na celok. Chceš vyhrať voucher? Followuj, sharuj, označ nás v storke. A ľudia idú na to. Nezaujíma ich, či stránka pridáva príspevky pravidelne, alebo či má zjednotenú vizualitu. Je to krásny príklad toho, ako sa ľudia nezamýšľajú nad dôveryhodnosťou stránok. Na základe tohto prípadu mi vychádza, že naše stránky/profily si pozerá menej ľudí, ako si myslíme. Veď stránka bez obsahu získala len vďaka stories zdieľačke niekoľko tisíc followerov. Viete, aké percento ľudí sa reálne zaujíma o náš profil elitesolutions? Len 2,48 % ľudí, ktorým boli zobrazené naše príspevky, profil aj navštívilo. Po lopate povedané, ľudia reagujú na jednotlivé príspevky, ale len zlomok z nich sa preklikne na váš profil.

 

  • Poďme sa viac ako na ladenie príspevkov v profile a tvorbu obrázkov na pokračovanie pozrieť na stories a využime ich potenciál (samozrejme, nie tak ako desiatky českých ,,Calvinov”).

 

Týmto nechcem povedať, že tvoriť obsah na Instagrame by bolo zbytočné alebo neefektívne – je však rozdiel v tom, ako ho vnímajú marketéri a ako bežní ľudia. Zatiaľ čo si my vytvárame série príspevkov, ktoré do seba pekne zapadajú a náš profil ako celok vyzerá skvele, musíme si uvedomiť, že vnímanie väčšiny ľudí je obmedzené na ten príspevok, ktorý práve vidia. Preto sa snažme tvoriť kvalitnejšie stories a vložme energiu do príspevkov, ktoré budú fungovať aj samostatne, nie len v kontexte celého profilu.