Instagram ide hore a mnoho ľudí na ňom dnes trávi viac času ako Facebooku. Rozhodli sme sa preto položiť otázky Slovákom, ktorí to na tejto sociálnej sieti vedia. V sérii článkov „Pýtame sa slovenských instagramerov“ vám posunieme tipy na to, ako zbierať followerov na Instagrame, kde konkurencia nie je malá. Práve naopak.

S wannabe fashion blogermi, ktorí zdieľajú na Instagrame svoje outfity či obľúbené kozmetické prípravky, sa doslova trhajú vrecia. Všetci #dnesnosia a chcú testovať produkty páčivých značiek. O tom, ako pracovať na skutočne kvalitnom fashion kontente na sociálnych sieťach, nám porozprávala obľúbená fashion blogerka @lapkinn – Linda Babušík Adamčíková, ktorá vyhrala Blogera roka 2015 a na Instagrame ju sleduje viac ako 13 000 ľudí.

Facebook: 6 762 fanúšikov

Instagram: 13,4k followerov

Blog nájdeš tu.

 

https://www.instagram.com/p/Bd8cEsIjwZ6/?taken-by=lapkinn

Ahoj Linda. Predstavíš sa nám na úvod?

Volám sa Linda Babušík Adamčíková. Som blogerkou, doktorandkou a v neposlednom rade manželkou muža, s ktorým tvorím blog LAPKINN. V roku 2015 som získala 1. miesto v Blogerovi roka v kategórii Móda. Veľmi si toto ocenenie vážim, pretože aj vďaka nemu mám možnosť plniť si svoje sny a robiť to, čo ma baví.

Ako vyzerali tvoje začiatky v online svete?

Blog som začala písať vo februári 2013. Najskôr som publikovala len na tejto platforme, no po pár týždňoch som založila blogu aj facebookovú stránku. Spočiatku som sa venovala len jednej sociálnej sieti, ktorá bola v tom čase aj najpopulárnejšou na Slovensku. Po vyše roku, keď sa k blogu pridal môj manžel a jeho názov sa zmenil z Lapkin dressbox na LAPKINN, sme založili blogu instagramový účet. Najskôr som pridávala posty na Instagram len sporadicky, až neskôr som si vybudovala systém v publikovaní na obe sociálne siete. Istý čas som sa venovala aj Snapchatu, ale po tom, čo prišli Instastories, som zostala verná blogu a jeho dvom sociálnym sieťam – Instagram a Facebook.

https://www.instagram.com/p/BeOSu5FD5OE/?taken-by=lapkinn

Dnes sú sociálne siete presýtené fashion blogerkami. Prezraď nám, ako sa ti podarilo preraziť?

Zastávam názor, že ak niekto robí svoju prácu s nadšením, zanietením, bez toho, že musí a nie z povinnosti, ocení to vždy aj druhá strana. Myslím, že to platí aj pri sociálnych sieťach. Stále k nim pristupujem s tým, že ma baví vytvárať obsah, a nie preto, že ho musím tvoriť. Snažím sa o pekné a oku lahodiace zábery, ale zároveň o zachovanie autenticity. Dávam si pozor na to, aby moje sociálne siete neboli presýtené reklamou či samými recenziami a hlavne, aby bol každý post skutočný a uveriteľný pre čitateľov a followerov. Skrátka, svojim sociálnym sieťam sa venujem s maximálnym zanietením a veľkou radosťou.

https://www.instagram.com/p/BdvX-v1D9X3/?taken-by=lapkinn

Ktorý kanál ti funguje najviac, ktorý vyžaduje najviac tvojho času na spravovanie a ktorý ťa najviac baví?

Najviac času mi určite zaberie samotná príprava blogového článku, kedy si musíme s manželom premyslieť všetko od samotného nápadu, jeho realizáciu, nafotenie, napísanie článku až po jeho najvhodnejší čas a dátum publikácie. O niečo viac ako samotný blog ma však v uplynulom období napĺňa Instagram a verím, že je to na ňom aj vidieť. Veľmi ma bavia Instastories, ladenie fotiek do feedu alebo komunikácia s čitateľmi, prípadne možnými klientami cez direct.

Sleduješ si štatistiky v Analytics? Ak áno, zaujímalo by ma, ktorá z týchto sociálnych sietí ti funguje lepšie ako traffic na blog.  

Samozrejme, pravidelne si sledujem všetky štatistiky na sociálnych sieťach. Určite pre traffic na blog najlepšie funguje Instagram. Napriek tomu, že pod fotkami nie je možné umiestniť priamo link, stále si čitatelia a followeri kliknú na link v profile či priamo v Instastories. V časoch dávno pred zavedením Prieskumníka však určite viedol pre traffic na blog Facebook. V týchto týždňoch sa to však pomaly dostáva do starých koľají, ale Instagram stále kraľuje.

https://www.instagram.com/p/BdV6EihD2dT/?taken-by=lapkinn

Pozrime sa na Facebook a Instagram. Pristupuješ pri zdieľaní postov k týmto sociálnym sieťam rozdielne?

Jednoznačne. Podľa mňa je veľmi dôležité pristupovať k týmto sociálnym sieťam rozdielne. Držím sa zásady, že iný content (iná fotografia alebo iný popis) ide na Facebook, rozdielny zase na Instagram. Aj keď veľmi sporadicky, niekedy sa objaví zhodný obsah na oboch sociálnych sieťach, ale radšej sa snažím o to, aby sa jednotlivé kanály dopĺňali. Mám už približne odskúšané, ktoré fotky lepšie fungujú na jednotlivých sociálnych sieťach. Taktiež na Facebooku Lapkinn nájdete skôr dlhšie posty ako napríklad na Instagrame. Na Instagrame sa snažím vyberať fotky, ktoré ladia do feedu.

A teraz poďme čisto k Instagramu 🙂 Poradíš nám nejaké tipy a triky na to, ako získavať followerov?

Na Instagrame sa snažím postovať minimálne jednu fotku denne. Niekedy sú to dve, ale to je maximum, aby som zase followerov neustále neotravovala. Prostredníctvom jednej appky si každých 90 dní sledujem najsilnejšie časy a podľa nich postujem jednotlivé fotky. Hashtagy používam, ale určite v menšom množstve ako v minulosti. Vyhýbam sa “otrepaným” hashtagom a skôr ich využívam na ucelenie kategórii pri fotkách, napríklad v minulosti to boli #svadbalapkinn, teraz napríklad #duoblackjack (venované našim mačičkám Blackie a Jackie). Keď si na ne kliknú followeri, nájdu všetky fotky súvisiace s nimi. Najnovšie môžu dať followeri sledovať tieto hashtagy. Z editovacích appiek využívam len VSCO či Snapseed, filtrom sa zásadne vyhýbam. Taktiež v rozumnej miere striedam na Instagrame profesionálne fotografie so zábermi na telefón či môj Olympus fotoaparát.

https://www.instagram.com/p/Bcxp7HkDnSM/?taken-by=lapkinn

Skús, naopak, povedať niečo, čo začínajúcim fashion blogerkám neodporúčaš robiť na Instagrame.

Mne osobne veľmi prekáža, ak si kliknem na nejaký profil a vidím, že na každej fotke je nejaká reklama alebo recenzia. Myslím, že si treba na toto dávať pozor a rozumne vyvažovať pomer medzi reklamnými a zjednodušene napísané nereklamnými príspevkami.

Je niečo, čo ti dopomohlo k „boomu“ na Instagrame? Nejaká PR aktivita, na základe ktorej ti rapídnejšie začali pribúdať followeri?

Takýchto aktivít bolo hneď niekoľko. K boomu” na Instagrame mi určite dopomohlo účinkovanie v Nákupných maniačkach v úlohe odbornej poradkyne či v Inkognite v úlohe hosťa s tajným povolaním. Vždy, keď sa jedna z týchto častí reprízuje, mi rapídne narastie počet followerov. Taktiež mi veľmi pomáhajú rôzne rozhovory či články v médiách. Veľkým prínosom bola aj titulka v časopise Svadba, na ktorej sme boli spolu s manželom. Všetky tieto aktivity si veľmi vážim aj preto, že nám dopomohli k nárastu na Instagrame a dodnes nám pravidelne pomáhajú.

https://www.instagram.com/p/BcSprFUj4-B/?taken-by=lapkinn

Pozeráš sa na svoj Instagram profil ako na celok, alebo riešiš každý post samostatne – bez náväznosti na staršie posty?

Na Instagram sa pozerám ako na celok. Snažím sa ho farebne ladiť, čo si vyžaduje množstvo práce a výberu vhodnej fotky. Okrem farebnosti sa snažím o to, aby bol celý feed zaujímavý a pútavý. Priznám sa, že som sa ešte nedostala do stavu, že by som bola so svojím Instagramom 100 % spokojná, ale to asi nebudem nikdy, keďže som veľký perfekcionista a detailista.

Využívaš stories? Ak áno, tak ako?

Instastories využívam každodenne. Väčšinou v nich zachytávam svoj bežný deň s tým, že, samozrejme, nedávam doň úplne všetko. Dávam si pozor aj na množstvo, aby som diváka neunudila a len rýchlo nepreklikal cez jednotlivé príbehy. Snažím sa, aby stories dopĺňali obsah na blogu či sociálnych sieťach. Taktiež využívam stories pri zdieľaní contentu z profilu Instagramu či blogu. Veľmi ma teší aj najnovšia funkcia Instagramu, že môžem jednotlivé Instastories zdieľať priamo do profilu a zaradiť do kategórií ako ootd, beauty, food, cats či nový byt. Takýmto spôsobom sa môžu followeri vrátiť k starým príbehom spred niekoľkých týždňov.

A teraz poďme k spoluprácam so značkami. Povieš nám, s ktorými spolupracuješ dlhodobo? Nájdu sa aj prípady „jednorázového“ proma, kedy chce značka napr. odfotenie produktu a jeho zavesenie na tvojom Instagrame?

V prípade spoluprác so značkami uprednostňujem najmä dlhodobé, ktoré majú nielen pre mňa, ale myslím si aj pre followera väčší zmysel. Jednorázové spolupráce sa snažím minimalizovať a skôr značky smerovať k dlhšiemu trvaniu spolupráce. Z dlhodobých sa najviac teším zo spolupráce s Asusom, TATRATEA, Lindexom, Topankovo či BMW. Sú to pre mňa srdcové záležitosti a obľúbené značky.

https://www.instagram.com/p/BdqDDJjDony/?taken-by=lapkinn

Podľa čoho si vyberáš spolupráce?

Spolupráce si vyberám na základe niekoľkých kritérií. Musí to byť značka a produkt, ktorý by som si sama kúpila a chcem ho vyskúšať. Riadim sa tým, že aj keď ide o zaplatenú spoluprácu, vždy musí byť moje hodnotenie pravdivé bez ohľadu na to, či je pozitívne alebo negatívne.

Existujú značky / téma, do ktorých propagácie by si nikdy nešla? A naopak, daj aj nejaké lovebrandy, ktorým by si chcela robiť promo 🙂

Mám viacero značiek, do ktorých propagácie by som nikdy nešla. Určite by to boli produkty, s ktorými nie som stotožnená, napríklad fastfoody, keďže ich nevyhľadávam a nepodporujem. Aj lovebrandov mám viacero – určite luxusné značky s oblečením ako napríklad Prada, Chanel a mnohé ďalšie.

 

https://www.instagram.com/p/BdDlOLaDaDk/?taken-by=lapkinn

Dáš nám tip na tvoje 3 inšpiratívne Instagramy?

Veľmi rada sledujem @blaireadiebee, @allthatisshe a @ohhcouture.

A na záver – skús dať v jednej vete najlepšiu radu ľuďom, ktorí chcú preraziť na Instagrame.

Najlepšia rada je určite tá, nech sa venujú Instagramu s radosťou a nech sú svojskí, originálni a dokážu sa odlíšiť od iných účtov svojou jedinečnosťou.