Kopec hashtagov? Automatický bot na získavanie followerov? Sponzorované stories? Toto a ešte niečo sme si otestovali na našom plyšovom Edgarovi. Čítaj ďalej a #kopytkonato.  

Prečo to robíme?

Nebudeme predsa testovať funkčnosť milióna hashtagov a spúšťanie automatického bota na klientovom Instagrame. Uvoľníme sa na trafenom Instagrame nášho Edgara, ktorého sme si odskočili kúpiť do Dráčika.  

Kto bude Edgar?

Edgar bude (je) recenzent, hedonista, bohém. Kôň, ktorý si nedáva servítku pred ústa a hodnotí bratislavské (či iné) kaviarne a reštaurácie. Edgar miluje ženy (špeciálne Darinku Rolincovú) a sem tam sa zamyslí nad bulvárnymi pikoškami. Má rád slovenské festivaly a zavadzia nám v kabelkách, keď ideme po práci na koláč. Ale treba robiť kontent, na testovanie máme mesiac.

      

Poznámka: subjektívne názory Edgara nereflektujú názory agentúry Elite Solutions (sú výplodmi našej accountky a socialistky) a miestami nemiestny slovník bol iba nástrojom pre vyšší “reach”.   

Poďme robiť obsah

Ideme. Takže s Edgarom chodíme na obedy, na koláče aj na zmrzlinu. Aranžujeme ho na stoly medzi menučká, berieme ho na výstavu, do krčiem aj na Pohodu. V posilke natáčame Edgara na bežiacom páse, v KC-čku bežiac cez plný parket na balkáne. Áno, chce to istú dávku uvoľnenia sa, ale s týmto problém nemáme.

Vedeli sme, že to nebude ľahké

Edgar nie je Rytmus, vyhajpovaná zmrzlináreň ani účastník Farmy, ktorý si založil Instagram. Ľudia Edgara nepoznajú, je z plyšu a ide mu to ťažko. Keďže dnes majú ľudia predispozíciu lajkovať viac hejty ako srdiečkové veci, aj Edgy si sem tam zanadáva, má podrezaný jazyk, povie niečo perverzné alebo označí v príspevku niekoho známeho. Aby mu povedal, čo si myslí.

https://www.instagram.com/p/BW2vBqolmgJ/?taken-by=

Instagram nie je o príbehu

Nie je (iné je, pokiaľ poznáš pekný príbeh za značkou a natrafíš na ňu na Instagrame. Tá tvoj follow dostane). My s Natáliou, ktoré máme Edgara v striedavej starostlivosti, sme si chceli na tomto koníkovi uletieť. Čo nás na plyšovom Instagrame bavilo najviac, bolo práve vymýšľanie textov k postom. Ale ľudia na Instagrame nečítajú, ľudia hľadajú „sexy“ fotky, ktorým dajú srdiečko. Tak sme si povedali, že si zahryzneme do jazyka. Namiesto kilometrového textu s názorom či vtipom si vyskúšame krátke copy a väčšinu personalizovaných hashtagov nahradíme tými najrelevantnejšími. Potlačíme príbeh, vyšperkujeme hashtagy a budeme zbierať srdiečka.

Dlhý post a naše hashtagy (sledujte lajky):

Krátky post a relevantné hashtagy (sledujte lajky):

Aké sú to relevantné hashtagy?

Pokiaľ nie si Rytmus alebo Demotivácia, tak si vyberaj relevantné hashtagy. Čo to znamená? Že keď maľuješ obrazy, tak sa hodí niečo ako #art #instaart #painting #drawing atď.

Ak však nechceš, aby sa tvoj post stratil medzi 273 miliónmi postov s rovnakým hashtagom, tak si vyberaj tie, ktoré zgrupujú menší počet príspevkov. Budeš mať väčšiu šancu udržať sa medzi tými top. Tak napríklad artový hashtag, ktorý nemá milión použití:

Náš Edgar však nie je vždy o vizualite, ale aj o akejsi dávke humoru. Preto sme sa rozhodli personalizované hashtagy, ktorými podčiarkujeme ideu textu, ponechať a doplniť ich top hashtagmi, ktoré nám naženú srdiečka.  

Samozrejme, museli sme si vyskúšať aj post bez akéhokoľvek textu a hashtagov a post s krátkym textom bez hashtagov, v ktorom sme len označili konkrétny bar. Výsledok? V prvom prípade slabých 14 lajkov, ktoré sú dnes asi polovica z toho, čo vieme získať na poste s textom a hashtagmi. V druhom prípade tiež slabé. 16 lajkov.

Čo nám prinieslo 10 € vložených do jedného príspevku?

Okrem 11 tisíc impresií, z ktorých nám prišlo 90 lajkov na sponzorovaný post, nič.

Mimochodom. To, že na Instagrame dokáže fungovať aj brandový profil bez platenej propagácie vieme vďaka Markovi Scrubovi. Toho sme rozbiehali od nuly a za cca rok existencie značky na trhu a správy komunikácie na sociálnych sieťach (bez platenej propagácie na Instagrame) získal Mark 8 600 followerov.

Čo nám priniesol automatický bot?

24 nových followerov za 3 dni trial verzie a viac ako 120 nových ľudí, ktorých followuje Edgar. Takže nič extra.  

Na automatizáciu Edgara sme vyskúšali Boostgram a trochu vám priblížim princíp jeho fungovania. Dovolil nám vybrať si, či chceme, aby za nás bot lajkoval ľuďom fotky, alebo ich rovno začal followovať. To, koho má bot followovať, si vyberáte podľa hashtagov, ktoré používa pod svojimi fotkami alebo podľa profilov, ktoré už sleduje. Alebo aj-aj. Prvý deň sme nastavili len lajkovanie, druhý deň mal Edgar začať sledovať profily ľudí, ktorí sledujú Sajfu a Demotiváciu a používajú hashtagy #slovakboy alebo #slovakgirl. A Edgar tak robil. Čo Boostagram nedodržal, bol sľub, že na druhý deň odfollowuje všetkých, ktorých deň predtým začal sledovať. Takže nám pridal robotu navyše. Manuálne rušenie sledovania viac ako 120 nových profilov, z ktorých nám follow späť opätovalo 24.

Naša rada k automatickým botom? Ak sa chcete vyhnúť shadowbanu od Instagramu, tak sa radšej vyhnite podobným apkám. Áno, môže sa vám to prepiecť, ako sa to prepieklo Edgarovi. Ale nemusí.

Prinesie mi označovanie veľkých profilov viac srdiečok?

Ani nie. S niekoľkými menami sme to skúšali. A okrem spätného lajku na naše posty od Dary Rolins či Demotivácie, to žiaden zázrak neurobilo. Ak by sme sa snažili viac a takýto „veľký profil“ by repostol náš príspevok alebo nás označil vo svojom poste, udiali by sa oveľa väčšie veci. Ale na vymýšľanie „kampaní“ s celebritami nemáme čas. Testujeme Instagram plyšového koňa. #hijoooo

Máme 130 followerov a zavesíme štyri Stories. Čo sa stane?

V troch označíme vybrané “bratislavské” stránky/podniky/ľudí a čakáme, koľko ľudí zasiahnu za 24 hodín.

Jednu storku zasponzorujeme za 5 €, zacielime ju na ľudí z Bratislavského kraja vo veku od 18 do 28 rokov a propagáciu necháme bežať pár hodín.

Organické storky získali od 66 do 82 pozretí a medzi ľuďmi, ktorí ich videli, sú aj takí, ktorí nás nefollowujú. To bude vďaka označovaniu iných Instagram profilov v storkách.

Platená story sa zobrazila 8 191 ľuďom a 17 z nich sa cez “learn more” prekliklo na Edgarov profil. Koľko nových followerov nám to prinieslo? To nevieme povedať presne, ale od nasadenia story nám pribudlo 7 nových sledovateľov.

Platená story nám teda získala menej zapojení ako platený príspevok, ale nových followerov si ceníme viac ako srdiečko na boostnutý post.

 

Nebude Edgarovi lepšie na Facebooku?

Asi bude. Pokiaľ má byť Edgar recenzent a chce hovoriť svoj názor, hodí sa viac na sociálnu sieť, na ktorej je vyššia šanca, že si užívateľ prečíta aj text. Na strane druhej, Instagram nám vie získať lajky vďaka hashtagom, zatiaľ čo na Facebooku je to s organickým dosahom príspevkov zložitejšie.

Čo nám Edgar potvrdil?

– Instagram je beh na dlhú trať

– Hashtagy sú cesta, ak ich používame správne

– Automatickí boti fungujú, ale na úkor možného banu od Instagramu

– Sem tam investované peniaze do propagácie single príspevku nám followerov neprinesú

– Propagácia storiek sa nám vcelku pozdáva. Každopádne chce táto možnosť sponzorovania viac testovania.

– Videá sa dokážu počtom lajkov priblížiť statickým obrázkom

– Čas zdieľania nehrá úlohu (doobedné posty dokázali počtom lajkov prekonať tie, ktoré sme zdieľali večer)

Takže tak. Testovanie skončilo, ale tento plyšový “potkan” nám akosi prirástol k srdcu. Vo voľnom čase teda budeme pokračovať ďalej. Na oboch sociálnych sieťach. A možno o ňom v budúcnosti napíšeme ďalší článok 🙂