Dôležitosť mobilných telefónov v našom každodennom živote a činnostiach je nespochybniteľný. Neustále prebieha obrovská transformácia mobilných telefónov, ktoré už dávno nie sú iba bežným komunikačným zariadením. Získali si mimoriadnu pozornosť jednotlivcov aj firiem so zreteľom na ich neustále rastúce možnosti a príležitosti. Dnes je napríklad bežné, že si kúpite cestovný lístok už počas cesty. To by si naši predkovia ani nedokázali predstaviť. 

Odkedy prišli na trh smartfóny či tablety, ľudia ich začali masívne používať (min. 90% populácie používa smartfón). Od tej doby sa musia spoločnosti zaoberajúce sa službami alebo predajom produktov, týmto zaradeniam prispôsobovať. A ak sa neprispôsobia, môžu prísť o značnú časť svojich zákazníkov. Tak, ako príchodom internetu bola nutnosť mať web stránku, tak je v dnešnej dobe potrebné mať mobilnú aplikáciu.

Nie je prekvapujúce, že dnes už má každá firma svoju webovú stránku. To sa však nedá povedať o aplikáciach. Pritom viaceré štúdie spoločnosti Oracle a MobileSmith dokázali, že viac ako 60% používateľov uprednostňuje online nákup cez aplikáciu v porovnaní s webom. 

Sme presvedčení, že mobilné weby v dnešnej dobe na pritiahnutie používateľov nestačia. Práve preto by mali firmy zvážiť vývoj svojej vlastnej mobilnej aplikácie, aby nezaostali pred konkurenciou, respektíve ju mohli predbehnúť. 

Mobilná aplikácia by mala byť hlavnou súčasťou firiem, pretože pomáha spoločnostiam rýchlo rásť bez ohľadu na typ podnikania.

Radi vám teraz uvedieme niekoľko dôvodov, ktoré nahrávajú vlastnej firemnej aplikácií.

Zvyšuje predaj

Mobilné aplikácie pomáhajú zvýšiť nielen predaj tovaru a služieb, ale zvyšovať aj zisk. Ak spokojnosť zákazníkov stúpa, zvyčajne to zvyšuje aj predaj. Podľa SalesForce je 70% nákupných skúseností ovplyvnených tým, ako sa zákazníci pri nákupe cítia a ako je s nimi zaobchádzané.

Britská Domino’s Pizza zvýšila po vydaní svojej mobilnej aplikácie predaj o 28 %. Približne polovica objednávok zadaných online bola realizovaná práve v mobilnej aplikácii. 

Mobilní operátori taktiež zvýšili svoj predaj pomocou aplikácie, ktorá im priniesla až 70% nárast navýšenia kreditu či obnovenia dátového balíčka.

Počas “Black Friday” v roku 2019 sa prostredníctvom onlinu predal tovar v hodnote 7.4 miliardy $ z toho 2.9 miliardy $ pomocou smartfónov. To predstavuje podiel až 39%. 

Mobilná aplikácia je rýchlejšia ako web

Aplikácia je zvyčajne 1,5 krát rýchlejšia ako mobilné webové stránky a vykonáva rýchlejšie aj rôzne ďalšie akcie. Napríklad ukladá lokálne údaje do vášho zariadenia, vďaka čomu nemusíte sťahovať obsah zakaždým, keď ju otvoríte. V prípade mobilných webových stránok je potrebné získavať údaje z webových serverov, ktoré môžu trvať niekoľko sekúnd až minútu v závislosti od rýchlosti siete. 

Ďalším dôvodom je, že webové stránky používajú JavaScript, aplikácia beží na systémových frameworkoch, ktoré môžu byť aj päťkrát rýchlejšie.

Mobilná aplikácia nemusí mať stále internetové pripojenie

Schopnosť pracovať offline je najdôležitejším rozdielom medzi aplikáciou a mobilnou webovou stránkou. Aplikácie síce potrebujú aktívne internetové pripojenie, aby mohli vykonávať dôležité úlohy, ako sú platby a upozornenia, ale stále ponúkajú používateľom základný obsah a funkčnosť aj v režime offline.

Veľa aplikácii funguje spôsobom, že najprv si údaje stiahnu a uložia lokálne do telefónu a v prípade výpadku internetového spojenia pracujú s týmito údajmi ďalej. Taktiež, ak potrebuje aplikácia vykonať nejakú operáciu na serveri a používateľ nemá pripojenie, aplikácia jednoducho uloží všetky operácie do pamäte a po získaní pripojenia ich postupne odošle na server. Používateľ, ktorý nemá internetové pripojenie a používa mobilnú webstránku, tak nespraví nič.

Personalizovaný obsah

Používatelia milujú, keď je obsah prispôsobený ich preferenciám. Je to ako prispôsobiť komunikáciu do jazyka, ktorým hovoria a ktorému rozumejú. Prispôsobenie zamerané na používateľa je rozhodujúce pre zlepšenie jeho skúsenosti s aplikáciou. Prispôsobenie môže byť založené na záujmoch používateľa, správaní, polohe, kultúre atď. A mobilné aplikácie práve takéto prispôsobenia umožňujú.

Aj vaša mobilná aplikácia môže byť taká. Teda umožniť používateľom jasne definovať a nastaviť svoje preferencie hneď od začiatku. Na základe toho im zobrazíte už iba relevantný obsah. Aplikácia vie následne sledovať interakciu či správanie zákazníkov. Zo získaných údajov im vie ponúkať vlastné odporúčania a filtrovať ich aktualizácie v závislosti od ich skutočnej polohy v reálnom čase. Nie je to úžasné? Ohromí to vašich zákazníkov, pretože aplikácia nemá len schopnosť personalizácie, ale predáva aj vaše produkty a služby.

Využívanie vlastnosti zariadenia

Mobilné aplikácie majú oproti mobilným webstránkam ďalšiu výhodu – môžete používať rôzne funkcie natívneho zariadenia. Ide o funkcie ako kamera, ktorá dokáže skenovať PDF, QR a čiarové kódy, NFC pre použitie pri platení, GPS na pripojenie k mapám a ďalším službám, akcelerometer, gyroskop, kompas, skenovanie odtlačkov prstov, platby, adresár, atď.

Ďalšou výhodou je, že funkcie zariadenia môžu výrazne skrátiť čas, ktorý používatelia potrebujú na inicializáciu a vykonanie akcie a zásadne zmeniť spôsob, akým používateľ interaguje so zariadením a vašimi aplikáciami. Ako príklad uvedieme 3D touch pri iOS zariadeniach alebo widgety pri Androide.

Push notifikácie

Pomocou mobilných aplikácií je možné zvýšiť lojalitu zákazníkov, pretože umožňujú firmám komunikovať priamo so svojimi zákazníkmi prostredníctvom nákupov v rámci aplikácií, reklám, propagačných akcií a oznámení, ktoré sú zasielané do telefónov zákazníkov prostredníctvom mobilných aplikácií.

Schopnosť posielať okamžité a neobťažujúce oznámenia je hlavným dôvodom, prečo by mali firmy uvažovať nad aplikáciou. Takto môžu priamo komunikovať so svojimi zákazníkmi. Dá sa to použiť ako reklama obsahu zadarmo (či už ide o služby alebo produkty), propagácia akcií, atď.

Zariadenia zobrazujú Push notifikácie bez ohľadu na to, či používateľ aplikáciu otvoril alebo nie. Po otvorení môže notikácia používateľa smerovať na konkrétny obsah a

môže zvýšiť aj lojalitu zákazníkov.

Životaschopný marketingový nástroj

Mobilné aplikácie možno použiť aj ako marketingový nástroj a osloviť tak cieľových spotrebiteľov či zákazníkov. Majitelia firiem nemusia tlačiť objemné brožúry. Mobilné aplikácie môžu plnohodnotne nahradiť a poskytovať informácie, registračné / rezervačné formuláre, účty, spravodajské kanály a ďalšie cenné marketingové nástroje. 

Väčšina mobilných aplikácií je integrovaná s Facebookom, Twitterom, Instagramom a ďalšími sociálnymi médiami, vďaka čomu majú širšie marketingové pokrytie.

Zníženie nákladov

Tým, že aplikácia je sama o sebe marketingový nástroj, ušetríte minimálne na reklame.

Vynikajúci zákaznícky servis

Mobilné aplikácie ponúkajú zákazníkom kvalitný zákaznícky servis, ktorý je k dispozícii nepretržite, bez ďalších poplatkov.

Vytváranie povedomia o značke

Používatelia smartphonov trávia viac času online. Prieskum ukazuje, že denne je to  najmenej 162 minút. Aplikácia tak môže pomôcť zviditeľniť firmu a podporiť rast podnikania. Je to preto, že ľudia majú tendenciu spájať sa s obrázkami, ktoré vidia častejšie. Aplikácia je na ploche smartfónu ďaleko viac viditeľnejšia, ako webstránka.

Je to ako s magnetkami na chladničke, kalendármi a inými prezentačnými predmetmi s logom spoločnosti, ktoré v minulosti slúžila ako reklama a pomoc. Dnes sa tejto úlohy zhostila aj mobilná aplikácia, ktorá dokáže posilniť vašu značku a preto ju aj mnohé firmy vo viacerých sektoroch vlastnia.

Zvyšuje počet zákazníkov

Mobilné aplikácie zvyšujú obchodnú dostupnosť potenciálnych zákazníkov, keďže viac ako miliarda svetovej populácie sú používatelia mobilných telefónov. Vďaka aplikácii môže firma posielať oznámenia o zľavách a propagačné ponuky všetkým svojim klientom súčasne.

Ľudia trávia na telefóne viac času v aplikáciach ako v prehliadači.

Zdroj údajov a informácií

Podniky môžu využívať mobilné aplikácie na získavanie informácií o preferenciách zákazníkov a vzorcoch správania, aby im umožnili robiť dôležité rozhodnutia na základe nahromadených údajov. To má ďalekosiahly vplyv na zvýšenie predaja a zlepšenie skúseností zákazníkov.

Zvýšuje SEO potenciál pre vaše webové stránky

Aplikácia môže byť pre obsah v aplikácii a obsah vašej webovej stránky výhodná, pretože v obsahu pri produktoch a službách vieme použiť synonymá. Google v súčasnosti dokáže vyhodnocovať aj váš obsah v aplikácii. Ak si v nej správne upravíte obsah, pomôžete si so SEO-om aj na vašom webe.

Zvyšuje konkurencieschopnosť

Ak Vaša konkurencia nemá aplikáciu, ste pre zákazníka potenciálne lepšou voľbou. Pre niektorých zákazníkov je práve absencia aplikácie dôvodom, prečo stratia o konkrétnu značku záujem.

Ak má vaša konkurencia aplikáciu, stále viete tú svoju spraviť lepšie a jednoduchšie. To vám môže pomôcť pritiahnuť zákazníkov od iných značiek.

Jednoduchá a bezpečná platba

Niektoré firmy často vyžadujú online platbu za svoje produkty a služby. Bezpečné platby sú jedným z ďalších dôvodov, prečo oceníte mobilnú aplikáciu. Môže byť vyvinutá s bezpečnými platobnými možnosťami, ktoré majú u zákazníkov oveľa väčšiu dôveru ako pri uskutočňovaní platby cez webstránku. Bezpečná možnosť platby je najziskovejšou výhodou mobilných aplikácií špeciálne pre malé podniky.