Hurá do práce. Po lenivých letných mesiacoch sa na nás zosypal kopec social media noviniek. Máme pre vás výber tých najzaujímavejších, ktoré nesmú uniknúť žiadnemu social media managerovi.

Mení sa cielenie na Facebooku… zase

Od septembra Facebook ruší niektoré zo starších cielení podľa záujmov. Z ponuky zmiznú napríklad cielenia na milovníkov starých filmov či na niektoré z kapiel. V prípade, že takéto cielenie aktuálne používate, príde vám upozornenie a budete ho môcť používať ešte počas septembra, pokiaľ definitívne zmizne.

Aby toho nebolo málo, chystajú sa aj nové obmedzenia pri promovaní bývania, zamestnania a úverov, ktoré sú súčasťou snahy Facebooku zamedziť diskriminácii v reklame. Do 4. decembra musia inzerenti požiadať a implementovať tzv. Special Ad Category, inak im budú reklamy automaticky zamietnuté. Šušká sa tiež o ďalších obmedzeniach, ktoré má Facebook v pláne budúci rok, nám však zatiaľ nezostáva nič iné len čakať, s čím si na nás zase príde.

Reklamy aj vo vyhľadávaní

Facebook testoval zobrazovanie reklám vo vyhľadávaní už od decembra minulého roka. Teraz sa rozhodol túto možnosť poskytnúť aj ďalším inzerentom a je len otázkou času, kedy bude táto funkcia prístupná aj celosvetovo. Funguje pritom rovnako ako reklamy vo vyhľadávaní na Googli, kedy používateľ zadá do vyhľadávacieho okna svoj dotaz a následne sa mu vo výsledkoch zobrazia reklamy na základe kľúčových slov či záujmov. Facebook stále hľadá ďalšie možnosti umiestnenia reklám. Hovorí sa, že sa čoskoro objavia aj reklamy na WhatsAppe alebo vo facebookových skupinách.

Facebook sa oblečie do čierneho

Pomaly nám Facebook odkrýva, ako bude vyzerať nový dizajn aplikácie pripravovaný v rámci projektu FB5. Nový dizajn ide viac do minimalizmu, je čistý, svetlý a celý na bielom pozadí. Čo však je pre mnohých zaujímavejšie, konečne sa chystá aj tzv. “dark mode”, ktorý šetrí oči aj baterku telefónu. S touto novinkou prišla ako prvá developerka a technologická blogerka Jane Manchun Wong, ktorá túto pripravovanú novinku našla priamo v kóde aplikácie.

Oops, I did it again

Pripravuje sa ďalšia novinka. Čoskoro budeme môcť cez Messenger naživo zdieľať našu obrazovku telefónu. Blbosť, poviete si. Možno áno, my si však od toho sľubujeme minimálne zopár vtipných trapasov 😎.

Facebook vylepšuje svoje Stories

Facebook sa snaží nalákať viac používateľov na svoje príbehy. Tentokrát pripravuje ďalšiu novinku v podobe možnosti pridávať do Stories tzv. Slideshow, inak povedané prezentácie viacerých obrázkov naraz.

Buďte pánom tejto konverzácie

Malá zmena, ale predsa. Facebook testuje nový formát zobrazovania upozornení. Ak sa novinka osvedčí, časom do notifikácií pribudne vrchná lišta, na ktorej sa budú zobrazovať najúspešnejšie príspevky priamo aj s počtom reakcií a emoji. Takto budeme mať nielen lepší prehľad, ale aj možnosť podporiť engagement a zapojiť sa v pravý čas do konverzácie s fanúšikmi.

Instagram otvára dvere do nových dimenzií

Instagram sprístupnil platformu Spark AR na vytváranie AR filtrov už aj “obyčajným” používateľom. Doteraz bolo vytváranie AR filtrov limitované a prístupné len vybraným tvorcom. Vytvorené filtre si tiež budeme môcť ukladať do novovytvorenej záložky Effect Gallery.

Snapchat sa myšlienky na Spectacles len tak nevzdá

Po veľkom fiasku Google Glass a napriek zanedbateľnému úspechu Snapchat Spectacles sa Snapchat tejto myšlienky stále nechce vzdať a nedávno oznámil vydanie novej, v poradí už tretej verzie svojich Spectacles 3.

V oficiálnom stanovisku Snapchat predstavil svoju novinku takto: “Spectacles 3 majú odolný a zároveň ľahký kovový rám a kruhové šošovky. Dve HD kamery na každej strane rámu zachytia hĺbku a rozmer presne tak, ako ich vidia naše oči a navyše pribudnú nové kreatívne AR doplnky, ktoré rozšíria vaše Snaps.”

Páčilo sa vám? Zabudli sme na niečo? Dajte nám vedieť.