Ešte začiatkom roka 2017 bol spustený projekt s názvom Pravdy o atopii. Že nejde len o jednorazovú aktivitu dokazuje mimo iného aj jeho neustále napredovanie. Za projektom stojí značka Bioderma a reklamná agentúra Elite Solutions, ktorá stála pri zrode myšlienky a spoločne s klientom vytvorila contentový portál s odborným obsahom podaným ľudskou rečou.
Atopia je dedičné ochorenie prejavujúce sa suchou pokožkou a akútnym svrbením. Žiaľ, informácií o neliečiteľnej chorobe je na internete toľko, že ľudia sú často zmätení a siahajú po nevhodných spôsoboch potlačenia príznakov. Bioderma sa rozhodla tento problém riešiť a aj vďaka tomu vznikol projekt www.pravdyoatopii.sk. Všetky informácie o chorobe sú tak podané odborníkmi z rôznych oblastí a značka organizuje aj atopikmi obľúbené semináre. O tejto téme viac porozprával Juraj Pisár, Senior Digital Manager Bioderma.
Ako vznikol nápad na projekt Pravdy o atópii?
“Ako trhový líder v segmente suchej a atopickej pokožky sme chceli ísť naproti zákazníkovi- atopikovi, ktorý sa spravidla len ťažko orientuje v komplikovanej podstate ochorenia. Priebeh prejavov je navyše závislý od viacerých vplyvov, a preto sme sa rozhodli priniesť projekt, ktorý sa na atopiu pozrie z komplexného hľadiska.”
Je v súčasnosti veľa mýtov o atopii medzi ľuďmi? Do akej miery za to môžu diskusné fóra na internete?
“Áno, je. Diskusné fóra, samozrejme, hrajú svoju rolu, ale nemôžeme všetku vinu prikladať im. Myslím, že to nie je problém iba atopii, ale celkovo internetu. Dnes môže človek nájsť o každej téme veľké množstvo informácií z rôznych zdrojov, pričom veľa z nich ide len “po povrchu” podstaty a dopracovať sa k reálnej pomoci a hodnotnej informácii je niekedy naozaj náročné. Na Pravdách o atopii preto spolupracujeme s top odborníkmi z oblasti dermatológie, psychológie, alergo-imunológie, výživového poradenstva, ktoré sú doplnené článkami s témou životný štýl.”
Táto celá problematika je prepojená na váš produktový rad Bioderma Atoderm. Komu konkrétne môžu produkty pomôcť?
“Rad Atoderm je primárne určený na suchú, veľmi suchú až citlivú atopickú pokožku. Pomôcť v zmysle udržať pokožku v jej dlhodobo prirodzenom a zdravom stave však môže aj “normálnej” pokožke bez výraznejších problémov. Sprchový krém, gél, olej, krém na telo, tvár, ruky či obľúbenú tyčinku na pery môže používať naozaj každý.”
V rámci projektu organizuje Bioderma aj semináre, kde sú odborníci z rôznych oblastí. Aj vďaka tomu majú ľudia všetky informácie o atopii na jednom mieste. Koľko seminárov máte za sebou? Budete v tom pokračovať?
“So seminármi sme začali na jeseň 2017 a odvtedy ich organizujeme pravidelne dvakrát ročne na dvoch miestach v Českej republike a na Slovensku. Určite v tom budeme pokračovať aj naďalej, nakoľko na ne máme obrovskú pozitívnu odozvu nielen od samotných návštevníkov, ale aj lektorov- odborníkov. Navyše je to skvelý nástroj ako ísť za hranice online a byť v priamom kontakte s ľuďmi.”
Ako hodnotíte výsledky predaja Bioderma Atoderm z marketingového hľadiska?
“Bioderma je líder na trhu v tomto segmente, ale aj celkovo v oboch krajinách, pričom rad Atoderm patrí medzi naše najdôležitejšie piliere. Pravdy o atopii nemali v ich prvej fáze vyslovene predajné ciele, ale skôr mali posilniť povedomie značky Bioderma ako experta na suchú až atopickú pokožku, čo sa určite naplnilo. V ďalších fázach projektu sa chceme, okrem ďalšieho kvalitného obsahu, zamerať na priblíženie našich produktov a ich hlavných benefitov zákazníkom s atopickým ekzémom.”
O úspešnosti projektu hovoria aj samotné čísla. Na Slovensku vzrástla celková návštevnosť o 128 % medziročne. Priemerné mesačné zobrazenia webu v roku 2019 pritom dosahovali vyše 13 tisíc zobrazení. V Českej republike vzrástla medziročná návštevnosť dokonca až o 241 % a priemerne dosahovala stránka v roku 2019 viac ako 16 tisíc zobrazení mesačne. Platená návštevnosť pritom v oboch krajinách tvorí menej ako 10 % návštevnosti.
Kvalitný obsah oceňujú návštevníci a tým pádom aj vyhľadávače. Dôkazom toho sú výborné pozície webu, ktorý obsadzuje popredné priečky výsledkov vyhľadávania na kľúčové slová spojené s atopiou. Na týchto výsledkoch má zásluhu aj naša partnerská agentúra Basta digital, s ktorou na projekte zastrešujeme SEO aktivity.
Pravdy o atopii priniesli užitočný a najmä dôveryhodný obsah od samotných odborníkov. V tvorbe hodnotného obsahu pokračujeme a kvalitný obsah neustále pribúda. Presvedčte sa sami na www.pravdyoatopii.sk alebo www.pravdyoatopii.cz