Za siedmimi horami a pod jedným hradom, bola raz jedna digitálna agentúra. Tej prišlo príjemne netradičné zadanie od dvorného klienta O2 Slovensko. Rozdať 100 smartfónov Lenovo a odprezentovať značku nielen ako výrobcu notebookov. A tak si v agentúre zmysleli hľadať smartfóny v teréne na štýl overeného geocachingu. Nech sa hráči trochu potrápia a na chvíľu vybehnú do ulíc na čerstvý vzduch od svojho FB, YT a iných internetov.

Súťaž sme pôvodne nazvali „Lenovo tam bolo“ – spojenie rozprávkovej témy a mechaniky hľadania. Počas rozpracovania hry nám však rozprávkový koncept prestal sedieť. Hľadanie, indície, tajná lokalita, osamotený vlk (hostesák) v neľudských podmienkach slovenských ulíc… Všetko smerovalo k jednému – agentskej tematike. A tak vznikla Misia Lenovo.

1

Už sa s témou len vyhrať… Maňuška teda dostala elegantný oblek a agent v teréne tričko TOP SECRET. Fotonápovedy zase maskovanie v ,,nightvision,, štýle a indície šifrovanú dvojzmyselnosť. Vznikol aj personalizovaný direct mail ako zadanie špeciálnej misie pre hráčov. Už len chýbalo, aby sa po prečítaní sám zničil.

2

Ale teraz už vážne. Osud smartfónov a jedného agenta vyslaného do terénu 15tich miest na Slovensku bol v našich rukách. Ako teda nebezpečná misia dopadla? Našťastie bez ujmy na zdraví nášho agenta alebo jeho vzácnej zásielky. Do ulíc sme od počítačov vyhnali stovky hráčov, pričom až 476 z nich úspešne lokalizovalo agenta len na základe maskovaných indícií. V každom kole sa smartfóny rozdali v priemere do 10 minút. Dokonca aj v náročnom kole na košickom hrade umiestneného ďaleko od civilizácie. Aj keď žiaľ za cenu porušenia dopravných predpisov niektorými hráčmi:) Aby toho adrenalínu nebolo málo, na agenta sa prilepil tajný ctiteľ, ktorý bol ochotný prespať pred jeho hotelom a prenasledovať ho 2 dni. Len aby zvýšil šance na svoju výhru. Ako čerešnička alebo skôr oliva v Martini ku koncu súťaže… Naháňačka na autách ako z akčného filmu pred vyšpekulovanými prenasledovateľmi. Aj takéto šialenstvo rozpútala naša nevinná misia.

3

Na záver ešte zopár dojmov z organizácie hry. Outdoorové hry sú náročné. Veľmi. Vstupuje tam totiž veľa nepredvídateľných faktorov, ktoré nevyriešite len tak cez admin alebo opravou kódu. Niektorých z nás hra okrátila o pár rokov života a pribudlo nám aj zopár symbolických šedivých vlasov. Podstatným však zostáva niečo iné. Úspešne splnené zadanie a k tomu 100-násobná radosť z nových smartfónov na tvárach mladých mamičiek, študentov, ale aj starších vekových kategórií. Takže to nakoniec všetko stálo za to. Dáme si len pár dni voľna a odkážeme outdoorovým hrám: See you soon, old bastard!